kedd, július 15, 2014

DIY | Pólók


Sziasztok, Aranyoskák! Remélem jól telik a hetetek! Megint elérkeztem hozzátok, egy újabb bejegyzéssel. Ma #tip nap van, azt hiszem ennek a hashtag-nek egyszerű a megfejtése. Tippeket, trükköket fogok veletek megosztani ezekben a posztokban, megszokás szerint, minden második héten. 
Erre a napra egy Do It Yourself /~magyarul: csináld magad/ posztot eszeltem ki nektek. Itt a nyár, és persze mindenki életében vannak olyan napok, amikor a barátaink nyaralnak, vagy épp mással vannak elfoglalva, és nem érnek rá. Azonban ezt az időt is el lehet tölteni hasznosan, kreatívan. Ma két olyan DIY ruhadarabot fogok nektek bemutatni, amik bármikor hordhatóak és egyszerűen elkészíthetőek, egy kis kézügyesség segítségével.
PLUSZ --> Most már Bloglovin'-on is aktív vagyok, az oldalsávon is találtok egy linket, hogy hol tudtok követni! :)
Kezdjük!
Az ötletek természetesen az internetről vannak, majd mindegyik darabhoz linkelek olyan képeket/videókat, amik inspiráltak.
Két pólót szeretnék, most nektek bemutatni, ebben a bejegyzésben. Egyébként még van, és lesz is olyan saját magam alkotta dolog, amiről írni fogok, de azokat majd később megtárgyaljuk.

'Inspiráció'

Az első pólóm egy nagyon egyszerű fehér, feliratos darab. /Egy divatmárka feliratát festettem rá, a kép alá belinkeltem a mintámat./ Textilfestékkel készült, amit kreatív/hobbi boltokban, vagy szupermarketekben tudtok megvásárolni. Én például az Interspar-ban jutottam hozzá, egész jutányos áron, és a pólót is ugyanitt vettem.

'Még több inspiráció'

Tehát, amire szükségetek van ehhez a felsőhöz:
  •  egy egyszerű, sima, fehér póló 
  • textilfesték
  • pár ecset /vastagabbak, és vékonyabbak egyaránt/,
  • egy kis víz,
  • Újságpapír, illetve egy karton/rajzlap,
  • és egy tálka, amiben ki tudjátok keverni a festéket.
Első lépésben MINDIG fedjétek le az asztalotokat /vagy azt a felületet, amin a pólót festitek majd/, az esetleges festékcseppek elkerülése végett, csak ez után tegyétek rá a festéket, a vizet, a tálkát, az ecseteket és a pólót. A felsőt a színén fogjuk festeni, és ez nem úgy működik, mint a számítógépes grafika, hogyha valami nem úgy sült el, akkor vissza lehet vonni. Ez visszavonhatatlan lesz, ha már hozzáértél az ecsettel, az bizony olyan marad. 
A festékből egy kiskanál, vagy az egyik ecset nyelének segítségével kiveszek kicsit a tálkámba. A vizemből egy, vagy két cseppnél véletlenül se többet öntök hozzá, majd összedolgozom olyan nagy vonalakban. 
A pólót festés előtt mindenképp fel kell venni, és bejelölni azt a területet, ahol szerinted mutatós lenne a felirat. Ehhez egyszerűen egy sima grafit ceruzával /a tollat nem ajánlom, mert nehéz kimosni/ rajzolsz rá egy keretet, aminek a területére majd a betűidet fogod illeszteni.
Én kicsit türelmetlenebb vagyok, ezért nem egyszerre rajzoltam meg a betűket, hanem folyamatosan - egyet festette, egyet megrajzoltam. A rajzolásnál annyi a lényeg, hogy ugyanúgy egy grafit ceruzával megrajzolod a körvonalakat, majd ha késznek gondolod az adott betűt, vagy feliratot felemeled a pólót az asztalról és ellenőrzöd, hogy nem e dől valamerre, vízszintesen áll e.
Festésnél lép a képbe a karton/rajzlap. Ennek csak annyi a feladata, hogy szétnyitod a pólót, és a két fele közé teszed, arra a részre ami fölé a felirat fog kerülni, hogy a festék ne nyomódjon át, foltokat hagyva a póló másik oldalán.
Ezután kezdődik a festés. Szép, lassan körültekintően, semmiképp ne kapkodd el. A vékony ecsettel először fesd meg a körvonalakat, aztán a vastagabbal a "belsejét", de ügyelj arra, hogy ne menj ki az általad előre megrajzolt vonalból.
Ha elkészültél a festéssel, hagyd benne a pólóban a rajzlapod, és óvatosan tedd félre száradni. Én egy éjszakán át szoktam hagyni, utána másnap reggel már vasalható.
Mielőtt kimosod/felveszed a pólót, mindenképp bele kell vasalni a feliratot. Ez első körben száraz vasalóval történik /nem gőzös/ pamut fokozaton, egy vasalópapíron /ha nincs a sima sütőpapír is megteszi/ keresztül. Először kifordítva vasald át, majd a színéről is. 
Az első mosás mindenképp kifordítva /bár ez utána is ajánlott/, kímélő programmal történjen. Ha már egyszer kimostad, elhagyhatod a vasalópapírt vasaláskor, de figyelj arra, hogy ne időztesd sokáig a vasalót a feliraton. 
(Egyébként ezek az információk a festék dobozán is megtalálhatók!)


Úgy döntöttem beteszek nektek egy képet csak a festékről, hogyha boltban jártok, megismerjétek a dobozát. Nekem ez a Pentart márka bevált, már több ruhát festettem vele, és semmi panaszom nincs rá.
Ha a kezetek, vagy bármi más festékes lett, egyszerűen egy kis szappanos vízzel le tudjátok mosni.
Mivel ez egy egyszerű fehér felső, fekete mintával, bármivel hordhatjátok. Legutóbb, mikor kicsit hűvösebb volt egy fekete cicanadrággal, és a nemrég vásárolt farmermellényemmel viseltem. A meleg nyári napokon rövid farmernadrággal hordható, minden szín passzol hozzá. Az őszi időszakban pedig kardigánnal és hosszú farmernadrággal tudom igazán elképzelni.
Ha bármi kérdéseket van a pólóval kapcsolatban, dobjatok meg egy kommenttel, vagy e-mail-lel, esetleg írjatok a chat-be, vagy a Facebook csoportba!

'Inspiráció (videó)'

Íme a következő felső, aminek az elkészítését meg szeretném veletek osztani. Ez egy sokkal egyszerűbb darab, mint az első, mivel nagyjából az egész lényege, hogy csak vagdalni kell. 
Az alap pólót egy turiban vettem, és igen, a keresztek már eleve rajta voltak, az nem az én művem. Egyébként az anyaga nagyon jó, ilyen kis ruganyos, könnyen nyúlik, és nem tapad rám annyira.


Amire szükséged van:
  • egy póló - bármilyen lehet, de akkor néz ki jól, ha egy kicsit illeszkedik rád;
  • olló,
  • ha sötét pólót választottál, akkor egy fehér zsírkréta, ha világosat, akkor egy fekete ceruza /ez a ruha anyagától függ, hogy zsírkréta, vagy ceruza a jobb e - ezt nagyon egyszerűen eldöntheted, mivel az lesz a jó, amelyik fog rá, és szépen látható vonalat tudsz vele húzni az anyagon/,
  • rajz/kartonlap.
Ha mindent összeszedtél, amire szükséged lesz, vedd fel a pólót, és próbáld behatárolni, hogy pontosan hol van az a kis négyzet/téglalap, ahol vágni szeretnél majd bele, úgy hogy az jól is nézzen ki. Tudom, hogy mivel a póló hátuljáról beszélünk, ez elég nehéz, de ha van kéznél egy segítő /anyu, apu, tesó, barát, barátnő, nagyszülő, ükükük...bárki!/, akkor megkérheted, hogy járuljon hozzá a pólód elkészüléséhez. A kinézett területre rajzolj egy keretet, úgy, mint az előző póló esetében.
Most jön a minta berajzolásának ideje. Én egy szívecskét készítettem, de amit a kép alatt linkeltem videó, abban is van egy minta, ez opcionális. Bármit belevághattok, amit tudtok, és szeretnétek.


Itt az én mintám közelebbről.
Szóval az íróeszközzel rajzoljátok rá a szívet, (vagy azt, amit választottatok), és középen hagyjatok egy körülbelül 1-1,5 centiméteres rést a két fél között. 
A rajzolást követően, csúsztassátok be a rajzlapotokat a póló két fele közé, a rajzolt rész alá, hogy ne vágjatok bele abba a részbe, amibe nem akartok.
Sokan úgy gondolják, hogy itt ki kell vágni az anyagból egy darabot - én is sokáig ebben a tudatban voltam -, pedig ez nem igaz. Egyszerűen csak vágjatok bele az anyagba /kezdéshez egy kisebb, pl. körömolló is megteszi, hogy ne lyukadjon ki a póló/, és próbáljatok egy egyenes sávon végigmenni, a minta körvonalaihoz igazodva. Ezt először az egyik, majd azzal szimmetrikusan a másik oldalon is tegyétek meg. 
Az elkészült mintát, egy kicsit megnyújtjuk. Ez úgy történik, hogy a kezetekbe fogjátok egy ilyen kis csíknak a közepét és két ujjatokat két irányba végighúzzátok rajta, és ezt végig az egész mintán megcsináljátok. Így keletkeznek a képen látható "rések", és az egész sokkal jobban fog kinézni.


Erről még olyan kép is van kivételesen, ahol rajtam van. 
Mivel ez is egy olyan darab, ami mindenhez megy, bármivel kombinálhatjátok. Én rövid farmernadrággal, hidegebb időben pedig hosszúval hordom. 
Még azt kötelezően meg kell, hogy említsem, hogy ezt is kímélő programmal mossátok, és miután kész lettetek a vágással, óvatosan vigyétek és vagy a kádba, vagy az ablakban rázzátok ki, mert én mindenütt tele voltam fekete szöszökkel, ami nem túl kellemes.
Ha ezzel kapcsolatban merülne fel kérdés, nyugodtan írjatok! Az előző pólónál, illetve a bejegyzés végén már leírtam az elérhetőségeket, illetve az oldalsávon is tudtok tájékozódni!
PLUSZ: Ha megcsináljátok bármelyik D.I.Y cuccot a blogról, töltsétek fel Instagram-ra, Facebook-ra, vagy bárhova és hashtageljétek a #styleriginal kifejezést. így látni fogom a kreációitokat! :)

Na, tehát, ennyi lennék mára. Ha bármi kérdés felmerül, ezernyi lehetőségetek van feltenni, többek között kommentben /ehhez nem kell blogger felhasználónak lenned, és a véleményeiteket is ide várom/, vagy e-mail-ben, esetleg az oldalsáv chat-jén /ehhez sem kell fiókodnak lennie, és szintén írhattok ide is véleményt, sőt linkcsere-ajánlatokat is fogadok/. Továbbá van Facebook csoportunk, amibe minden hűséges olvasót szeretettel várok, és a Tumblr oldalunk is él, illetve folyamatosan frissül! Az, pedig hogy a bejegyzés alatt közvetlen, használjátok a kis jelölőnégyzeteket - alap. Ja, és iratkozzatok fel a blogra, van ha van Blogger-fiókotok, mert 10 feliratkozó után lesz egy kis meglepii!:))
Ha lemaradtatok az előző posztról (#stuckinmymind, avagy hogyan légy boldog) --> ITT nézhetitek meg! A következő pedig két napon belül érkezik!
Illetve, ha több ilyen témájú posztra vagytok kíváncsiak, itt nézelődhettek!
Remélem, hamarosan visszanézel hozzám!

Puszi, és nagy ölelés,
SR Blog.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Én is kipróbálnám ezt a "póló-festős dolgot" és örülök, hogy mindent ilyen részletesen leírtál. Azt viszont meg szeretném még kérdezni, hogy a textilfestéket milyen áron vetted?
    Előre is köszönöm válaszodat!
    xoxo Kitti
    U.i.: Természetesen feliratkoztam!;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kitti!
      Ne haragudj, hogy megvárattalak, az utóbbi időben nem voltam gépnél.
      Örülök, hogy tetszik az ötlet, a festék ára pedig 6-700 forint között mozog tégelyenként (emlékeim szerint). :)
      Köszönöm a türelmed és a feliratkozást,
      puszillak :*

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)