vasárnap, szeptember 14, 2014

BackToSchool | Tanulási tippek


Heeey, Everyone! :3 Nos, eltelt a második hét, és - nem is én lennék - már sikerült megbetegednem. Pont a legjobb időpontban, jövő héten írunk egy csomó dolgozatot...! Lesz mit pótolnom, de most ne is rólam beszéljünk, hanem inkább a mai bejegyzés témájáról.
Újabb "megragadt a fejemben" poszt, kivételesen azért, hogy a Ti fejetekben ragadjon meg! Egy kedves olvasóm hívta fel rá a figyelmem, hogy tök jó lenne, ha írnék egy ilyen témájú bejegyzést - íme! Tanulási tippek tőlem, nektek!
Olvassatok tovább! :)


Tipp §1: Rend-szerezz!
Mielőtt tanulni kezdtek, tegyetek egy kis rendet. Nem kellemes látvány, és igen zavaró is, ha mindenütt papírfecnik, lapok, füzetek, ceruzák vannak össze-vissza dobálva. Én gyakran hajlamos vagyok jobban odafigyelni arra, hogy mit kellett volna tegnap kidobnom, vagy helyre raknom, mint a tanulásra... Ez elkerülhető: Rendszerezzetek! A ceruzáknak készíthettek tartót (akár egy konzervdobozból), vagy tehetitek őket virágkaspóba, esetleg bögrékbe! A papírjaitokat egy mappába, vagy dossziéba gyűjtsétek össze, az egyéb kis "kacatokat" (pl. faragó, radír, post-it, olló, ragasztó, stb...) dobozokban tudjátok praktikusan tárolni. A tankönyveitek, amikor éppen nem használjátok, a szekrénybe/fiókba pakoljátok el, a füzeteket épp úgy. Könnyebb észben tartani, hogy mit kell még egyszer átismételni, ha nem hever minden feleslegesen körülötted.


Tipp §2: Az íróasztal
Szerintem sokkal szívderítőbb egy világos, napfény járta helyen tanulni, mint egy kis sötét, eldugott sarokban. Ha pedig gyakran tanultok este, szereljetek az asztalotok felé állítható spot-lámpákat, lehetőleg LED égőkkel - energiatakarékosak és mindent bevilágítanak! Mielőtt nekiállnátok tanulni, tegyétek félre a laptopot/telefont/tabletet, bármilyen kütyüt amivel szívesebben töltenétek az időtöket, hogy jobban tudjatok koncentrálni. Az asztalhoz a kényelmes szék is hozzátartozik, amiben fél óra után nem kezd el mindenetek zsibbadni... Hogy minél komfortosabb legyen, tehettek a hátatok mögé párnát is, de ne vigyétek túlzásba - a túl nagy kényelem álomba ringathat! 


Tipp §3: Egy pohár víz
A víz lételemünk... Szervezetünk magas százalékban tartalmazza, emellett szükségünk van rá napi szinten, hogy megőrizzük hidratáltságunk és egészségünk. Amikor tanulsz, mindig legyen melletted egy pohár folyadék - a legjobb a víz -, hogyha megszomjazol bármikor kortyolhass egyet. Emellett ez segít odafigyelni, plusz nem száradsz ki!


Tipp §4: Az agyserkentő
Tudtad, hogy a csoki javítja a memóriádat? Nem? Nos, épp itt az ideje, hogy megtudd! Mindenki kedvence, a csokoládé, ugyanis flavanol-ban gazdag, amiről kutatások bizonyítják, hogy hosszú távon javítja az emlékezőképességet. Ugyan ilyen étel a kelbimbó (K-vitamin) és az extra szűz olíva olaj. Ezeken kívül hasznos még: az E-vitaminban gazdag mandula, ami küzd az oxídatív stressz ellen; a kolin-t tartalmazó tojás, ami az "agy hírvivőinek" segít megfelelően leadni a jeleket; a lutein-es fodros kel, ami segíthet leküzdeni a fiatalkori memóriazavarokat; az Omega-3 zsírsavakat adó lazac, ami táplálja az agysejtek sejthártyáját; a tejsavófehérje, (tejben és tejtermékekben) ami óvja az agyad, és segít optimalizálni a működését; illetve a probiotikus joghurt, ami az agy régióinak könnyebb kapcsolódásában segít. 


Tipp §5: Könyv-jelezd!
"Melyik oldalon is járunk ebben a könyvben? Hol tartottam? Melyik volt a lecke? Uhh..."
Ezek, és ehhez hasonló kérdések gyakran előjönnek. Íme, ez a praktikus és nagyon egyszerű DIY könyvjelző, amit egy videóban láttam - post-it-ből tudjátok elkészíteni! Oldalakat, sorokat, vagy akár sor végi szavakat is megjelölhettek vele, és mivel ragad, garantáltan nem esik ki a könyvetekből/füzetekből! Nagyon praktikus, könnyen elkészíthető megoldás - csak a kis papírra és az ujjaitokra lesz szükség! Itt is van a link, amin megtaláljátok a videót. 


Tipp §6: Emeld ki!
Leülsz tanulni, előveszed a könyved, megnézed, hogy melyik melyik oldalakat adták fel tanulni, majd elborzadsz a több oldal nyers szöveg látványától. Ismerős? Nekem nagyon... Ez ellen csak színes kiemelő filcekkel tudsz védekezni! Húzd ki a lényeget, így könnyebb tanulnod, jegyzetelned, vagy óra előtt ismételned! Minél több színnel dolgozol, annál szebb lesz, és kellemesebb a szemnek - manapság nagyon sok félét gyártanak a kicsitől kezdve a nagyokig, a neonsárgától a liláig... Csak a fantáziád szabhat határt! 


Tipp §7: Dolgozd ki!
"A fizika hülyeség. Ez hogy a viharba jött ki?!" - csak bámulsz a füzetedre és arra amit órán írtál bele. Két nap múlva dolgozatot írtok belőle, de még mindig nem értesz semmit. Nos, nekem bevált az a módszer, hogyha otthon még egyszer levezetem magamnak a feladatot - először a füzetemben, konkrétan végignézem az egyenleteket, majd elmagyarázom magamnak, hogy ez hogy is jött ki (ebben persze nagy segítség a könyv és a füzeted előző vázlatai), aztán ha már fejben minden klappol, egy külön füzetben, vagy papíron újra megcsinálom - akár kis kiegészítéseket is írhatok magamnak, hogy ha később visszanézem eszembe jusson, hogy "a hatványos törtnél a felső kitevőből vonjuk ki az alsót és nem fordítva".


Tipp §8: Jegyzetelj!
Már kiemelted a kiemelőfilceddel a lényeget, de még jobban a fejedbe kéne, hogy rögzüljön - írd le! Fogd a füzeted, írd fel a címet valami színessel (később akár itt is használhatsz szövegkiemelőt), és kezdj jegyzetelni! Több féle/fajta jegyzet van: valakinek a pontokba szedett, másoknak a bekezdésekre tagolt jön be, vannak olyanok, akik csak kulcs szavakat írnak fel, többek pedig mondatokban vezetik a felírásaikat. Próbálkozz, és lassan te is rá fogsz jönni, hogy hozzád melyik áll a legközelebb!


Tipp §9: A jegyzetem jegyzete
Vagy tíz oldalt feladtak a könyvből, mindent kijegyzeteltem a füzetembe, de kell valami, aminek a segítségével könnyebben megjegyzem a saját jegyzetem... (Az osztálytársaim hülyének néztek mikor megmutattam nekik, de sebaj.) Általában kulcsszavak alapján jobban megjegyzem a dolgokat, és további elemeket tudok hozzájuk kapcsolni. Ezért fogtam egy post-it-et, majd szépen felírtam rá az adott jegyzet kulcsszavait, majd beragasztottam a füzetembe. Ezt minden oldalnál elvégeztem és máris jobban összeállt a kép. Próbáljátok ki! 


Tipp §10: Motiváció
Szép nagy betűkkel feljegyeztem a dolgozat időpontját, otthon pedig - miután elkészítettem a jegyzeteim jegyzeteit - maradt egy darabka post-it-em, amit úgy döntöttem felhasználok motiváló célokra, saját magamnak. Így hát írtam rá egy rövid szöveget, és reggel, mikor a doga előtt visszaolvastam, máris egy fokkal jobban éreztem magam. Lehet, hogy totális hülyének, vagy skizofrénnek gondoltok, de... egy próbát megér?!

Köszönöm, hogy itt voltatok és elolvastátok a tippjeimet! Írjátok meg a véleményeteket kommentben, illetve pipálni és feliratkozni is ér! Közösségi linkeket az oldalsávon találtok, kövessétek a blogot! 
További jó tanulást a suliban, és aki hasonlóan beteg, mint én - annak jobbulást kívánok! :*
Kedden találkozunk Cukik!

Puszi és ölelés,
SR Blog.

12 megjegyzés:

  1. Hát Baba, örök hála neked!
    Minden módszert megcsináltam és hibátlan lett a dogám! Plusz megpróbáltam hasonlóan felöltözni, mint amit a daily outfitben mutattál és a kiszemeltem megdícsért!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy beváltak a módszerek és gratulálok! :)

      Törlés
  2. Ahhh, most hogy suli időszak van én is sokat töröm a fejem mivel lehetnék mé hatásosabb tanuló... tetszenek az öteletk és a könyvjelzőt én is ismerem :)
    Sajna én is megbetegedtem de legalább nekem is lesz kis időm a blogomra
    További jó blogolást !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jobbulást kívánok Neked, örülök, hogy tetszett a poszt! Puszi :)

      Törlés
  3. Nem is tudtam hogy a csoki erre is jó :D Nagyon hasznos blogposzt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én sem, egy kicsit utána kellett kutakodnom :D Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett! :)

      Törlés
  4. Nagyon jó lett a poszt, ezeket tuti felhasználom! c:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett és segíthettem! :)

      Törlés
  5. Szia,
    Én most találtam rá erre a posztra, de ah... :D Holnap írok földrajzból és a motivációs részes ötlet nagyon jó, ki fogom próbálni. :) Többit is kifogom próbálni. :)
    Köszönöm szépen, nagyon hasznos volt, ez a cikk. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Sok sikert a dolgozatodhoz, csak ügyesen! :)

      Törlés
  6. Nagyon nagyon köszönöm! Rengeteget segítettél! Mostanában eléggé leromlottak a jegyeim, ezért kipróbálom ezt a módszert! A motivációs ötlet a legjobb, még sosem gondoltam erre! Még egyszer köszi! :) Egy újabb követővel bővült a blogod! Csak így tovább! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen és jó tanulást kívánok! :)

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)