kedd, november 18, 2014

DIY | Csomózott karkötő


Sziasztok Cukik! Este mikor végre befejeztem a tanulást és felvánszorogtam a blogra, hatalmas meglepetés fogadott. Gondolom emlékeztek, hogy csak reménykedtem ezelőtt, hogy karácsonyig meg lesz a harmincezer oldalmegjelenítés... Erre: Még nincs november vége, (július óta működöm) és már több, mint HARMINC EZREN látták az oldalt! Szerintem ez fantasztikus szám, nagyon hálás vagyok érte! Már csak a 100 feliratkozót szeretném karácsonyi ajándékként! ♥
Azonban köszönetként egy nagyon ötletes DIY karkötővel érkeztem, amihez semmilyen nagyobb tehetségre nem lesz szükség: csak csomókra! 
Nézzük is meg! :)


Íme az elkészülő remekmű. Én négy színt használtam hozzá, de ti használhattok egyet, kettőt, hármat.... amennyit akartok! Szerintem így a legszebb, de rátok bízom teljes mértékben. 
Lássunk is hozzá!


Amire szükségetek lesz a csomózott karkötő elkészítéséhez:
  • Több féle fonal (nem kötő, vagy egyéb ilyen "szőrös"; olyan kell, ami ilyen kis szálakból áll)
  • Olló
  • Biztosító tű (nem kötelező, de ajánlott)
  • Kapocs (szintén opcionális)
Ha ezek megvannak, neki is kezdhetünk!


A fonalból érdemes kicsit több, mint 60 centiméteres (szemmértékre) darabokat levágni. Ha ennél kisebb lesz, lehetséges, hogy félúton meg kell hosszabbítani - az pedig nem néz ki túl szépen... Szóval inkább több legyen, mint kevesebb! 
Ha nektek is négy színetek van, a képhez hasonló elrendezésben legyenek a szálak.


Kössetek a végétől kb. 10 centiméter távolságra egy csomót. Itt jön a képbe a biztosítótű: ezzel tudjátok rögzíteni valamihez (pl. párna, asztalterítő) ez megkönnyíti azt, hogy a csomózáskor ne mozduljon el a már elkészített rész. Lényegében az egészet megkönnyíti.

Most jött el az idő, hogy újra-értelmezzük a csomózás fogalmát. Ehhez a matematikai ismereteinkre is szükség lesz, nem beszélve a képzelőerőnkről és a színismeretről.
(Egyébként semmi nehéz nincs benne.)


Nos, az első csomóhoz (mint mindegyikhez a jövőben) két szál kell. Ez a bal szélről a legszélső és a mellette lévő. Legyen a képen látható sötétkék az 1-es, a világosabb kék a 2-es. Az egyes szállás egy négyest formázok a kettes felett, majd átvezetem az elsőt a második alatt. Ezután megszorítom, majd még egyszer ugyanígy megismétlem.



(Nem vagyok paint mester, de ha nem értenéd, itt még van hozzá egy kis segítség.)
Ezt a továbbiakban első csomónak fogom hívni, mivel még lesz egy második csomóvariáció is.
Ezt a csomót (természetesen minden szálon kétszer) addig ismétlem meg - ezzel a sötétkék 1-es-nek nevezett szállal amíg középre nem érek. 


A második - továbbiak hátsó - csomó ugyanilyen egyszerű. Lényegében ugyanez, csak megfordítva. Egy fordított négyes a jobb szélső szállal a jobb második szál felett, majd ugyanúgy átvezetem alatta, megszorítom, majd még egyszer ugyanígy. Ismételgetem, amíg középre nem érek (azon nem csinálom meg, amit az előbb bevetettem középre). 



Nos, a csomók lényegében ennyik lennének. Még egy dolog! Amikor mind két szélsőt bevezettem középre és valahogy így fest a karkötőkezdeményem...


(tehát azokról beszélek, ami nálam a két sötétkék)... összekötöm őket, hátsó csomóval. Ugyanígy duplán, mint eddig az össze szálon.
MINDEGYIK SZÁLON KÉT CSOMÓT KÖTÖK.


Ha jól csináltad, körülbelül így kell kinéznie az első sor után. Ezzel a technikával haladok - mindig a legszélső szálakkal csomózok. Balról elsőt, jobbról hátsó csomót. Mindegyik szálon duplán. Mikor középre értem, összekötöm őket hátsóval duplán. És... tádám!

Ha megvan a megfelelő hosszúság köss egy csomót a végére - mint az elején. Ha kapcsot szeretnél rá tenni, javaslom, hogy egy-két centivel kisebb legyen a csomózott rész, mint a csuklód kerülete (ha passzosra szeretnéd), mert ha nem akkor nagyon el fog állni. 

A kapcsot én úgy tettem rá (sajnos azt nem fotóztam már le...), hogy elsőként megcsomóztam az azonos színű szálakat kétszer, majd az egymás mellett lévő ellentétes színűeket még egyszer. Levágtam egy párat, csak négyet hagytam meg (a szín lényegtelen), belefűztem kettőt a kapocsba, majd megcsomóztam a belefűzetlennel kétszer. A másik oldalon ugyanígy. 
Ha mégis leesne, varrótű és cérna segítségével korrigálhatod, akárhányszor csak szükségét érzed.
És... Ennyi lenne, kész a karkötőnk!

Remélem Ti is annyira élveztétek ezt a csináld magad bejegyzést, mint én! Ha még nem tudjátok: minden második kedden hozok ilyesmiket - tehát megéri visszajönni!
Ilyen csomózott karkötőből még rengeteget fogok készíteni - érdemes visszanézni! :)
Mindenkinek szép napot kívánok! ♥

Puszi és ölelés,
SR Blog.

2 megjegyzés:

  1. Aztaa!!Te nagyon tudsz!! Én már próbáltam ilyent de sosem sikerült mert nincs hozzá türelmem:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Drága :) Egy kis kitartás és neked is menni fog!!!!

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)