csütörtök, december 11, 2014

BLOGMAS | DIY kézmelegítő


Sziasztok Drágák! Ki van teljesen a karácsonyi hangulat hatása alatt? Na ki? Természetesen én (már jó pár napja). Karácsonyi zenéket hallgatok, ajándékokat gyártok - már teljes mikulás gyárat alakítottam ki a szobámban (aminek a szüleim annyira nem örülnek, de meglátásom szerint egy zseni átlátja a káoszt). Egyik nap például ezt a finom, puha kis kézmelegítőt hoztam össze - ami tökéletes, ha szerettek valami meleg puha dolgot szorongatni a zsebetekben, ha mentek az utcán, vagy utaztok - pl. vonaton, buszon.
Lássunk is hozzá!


Előre be kell jelentenem, hogy sajnos csak este van időm varrogatni, stb. - szóval a fényviszonyok enyhén szólva nem tökéletesek és erősen mesterségesek a képeken. (Később frissítek, ígérem.)

Amire szükségetek lesz ehhez a DIY-hoz:
  • Olló,
  • Toll,
  • Vonalzó,
  • Előre vágott forma (nálam ez egy post-it),
  • Tű és cérna,
  • Kiskanál,
  • Gombostű (opcionális, nekem nem is volt rá nagyon szükségem),
  • Rizs (én barnát fogok használni),
  • Kinőtt/nem hordott ruhadarab, vagy egyéb 100%-ban pamut anyag.
Tényleg mennyetek biztosra az anyaggal kapcsolatban, amit használni fogtok: KÖTELEZŐEN 100% pamutnak (cotton) kell lennie, hogy ne égessék szét a mikrohullámok a későbbiekben. 


Elsőként fogom a formám és a lehető leganyagtakarékosabb módon ráillesztem az anyagomra - négyszer, egymás mellé. Körberajzolom és az így kapott kis négyzeteket kivágom.
Körülbelül 10 centiméteresek a kis formák oldalai.



Körülbelül egy centiméterrel a szélétől megrajzolom a varrás vonalait - arra figyelj, hogy ezt lehetőleg azon az oldalon tedd meg, ami a "visszája" lesz, tehát a belső oldala, amit senki sem fog látni.



A lehető legegyszerűbb fel-le öltéssel körbevarrom a vonal mentén - egy körülbelül két-három centiméteres részt kihagyva. Amikor végeztem a varrással megcsomózom a cérnát, biztosítva, hogy ne bomoljon szét.


A kapott "párnahuzatomat" kifordítom a kis lyukon keresztül, majd jöhet a töltés. A kiskanalam segítségével óvatosan belekanalazom a rizst, úgy, hogy az egészet szépen kitöltse (de még azért legyen helyem kényelmesen bevarrni a kimaradt részt).


Mikor kész vagyok a töltéssel, és elég pufinak találom a kis párnám, bevarrom a szélét, apró öltésekkel.
És azt se felejts el, hogy két kezed van - egy kis párna nem lesz elég. 


És.... kész is vagyunk! :)
Csak 20 másodperc a mikróban, és máris teheted a kabátod zsebébe! 

Ez tökéletes akár karácsonyi ajándéknak is: barátoknak, szülőknek, mindenkinek! De természetesen magadnak se felejts el egyet összedobni!

Remélem tudtalak Titeket inspirálni ezzel a kis könnyed karácsonyi DIY-al, és pár napon belül visszanéztek a blogra - mivel a karácsonyi sorozatom folytatódik! 
Ha lemaradtatok az eddigiekről: a szobámat dekorálgattam: egy égősorral, finom illatú gyertyákkal, illetve gyöngyökkel. Nézzétek meg ezeket is!

Illetve, visszatérve a személyes tartalmakra: még egy izgalmas dolog jön az életemben. Egész kis dolog, de most pénteken (December 12.) lesz a névnapom! Már nagyon várom, hogy a barátaimmal elmenjünk enni - illetve a horoszkópom szerint ez egy szerencsés nap (habár nem hiszek az ilyenekben)... ♥

Puszik és ölelések,
SR Blog.

6 megjegyzés:

  1. Köszi, ez tényleg jó kis poszt volt! Fülfájós gyerekeknek ilyet szoktak csinálni az anyukák, csak rizs helyett só kerül bele. Nekem is volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is volt! :)
      És köszönöm a dicsérő szavak. :)

      Törlés
  2. Észrevettem pár helyesírási hibát, majd ha lesz időd, javítsd; menjetek* felejtsd*(:

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett!!!
    És boldog névnapot!<3333

    VálaszTörlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)