szerda, január 28, 2015

VIGYÁZZ, KÉSZ, POSZTOLJ! | Kedvenc sorozatom


Sziasztok Cukik! Igen, tudom megígértem - hétvégén tényleg kezdek valamit a blog kinézetével: túl megosztó ahhoz, hogy így maradjon. Most viszont - kedvenc sorozatok! Tartok tőle, hogy ez a kedvenc topikom eddig ebben a sorozatban, mivel nagyon közel áll hozzám. Rengeteg sorozatot néztem, nézek és fogok nézni a továbbiakban. Miden egyes nap várom, hogy estére végre kiköthessek a laptopom előtt és megnézhessek egy újabb részt. Nem mondanám magam teljes függőnek, de a barátaim néha elviselhetetlennek tartanak, mert képes vagyok csak úgy semmiből üvölteni, mikor valami a kedvenc karakteremre emlékeztet... (Ezúton is előre sajnálom, de rám fog törni a fangörcs.)



Sherlock. (Természetesen a BBC-s változat.) Számomra a tökéletes sorozat: krimis, elgondolkodtató, hosszú részekkel, fantasztikus színészekkel. Tavaly néztem meg, azt hiszem nyár vége felé és egyszerűen azóta nem tudok leakadni róla, mert imádom. Nyáron újra fogom nézni, minimum még egyszer. A főszereplő karakterek Sherlock Holmes (Benedict Cumberbatch) és John Watson (Martin Freeman), illetve feltűnik még egy temperamentumos házinéni, egy nagy befolyású testvér, egy afféle igazi régi-vágású főgonosz, illetve több rendőr és nyomozó.


Az első részben, megismerjünk John Watson-t, mint háborús orvosi tisztet, akit egy sebesülés miatt leszereltek. Egyedül él, terapeutához jár, mivel sorozatosan visszaálmodja a csaták történéseit, sebesülésének körülményeit. Egy nap összefut egy régi barátjával, akivel elbeszélgetnek többek között arról, hogy John szobatársat keres. "De ki akarna Engem szobatársnak...?" S itt jön a képbe Sherlock, a konzultációs detektív. Amellett, hogy házastársi kapcsolatban él a munkájával, és különleges elmepalotával rendelkezik, a tudományos kísérletek megszállottja, igazi különc, de mégis nagyon stílusos alak. 


Holmes és Watson együtt bérelik ki a Baker Street-i 221B lakást. Először még tartózkodóak egymással szemben, azonban barátságuk lassanként, fokról fokra, részről részre egy inkább kialakul, megerősödik. Együtt kezdenek nyomozni a különféle cifra, elmés és bonyolult bűnügyekben, melyeket Sherlock szinte "embertelen" következtető képességével mindig sikerül megoldani. Néha azonban bajba keverednek, ahonnan nem mindig tűnik megoldhatónak a kijutás...
De, nem akarok tovább spoilerezni azok számára, akik még nem látták a teljes sorozatot. 


Sokan kérdezték, hogy "Miért nem elérhető neten a teljes sorozat?", mire én értetlen fejjel néztem. Aztán rá kellett döbbennem, hogy ők már hozzászoktak ahhoz, hogy egy sorozatban van minimum három évad, azokon belül pedig átlagosan 20 rész. Nos, Sherlock terén ez kicsit másképpen néz ki: mivel ötcsillagosak a színészek (sőt, többek között a Hobbit-ban is feltűntek), érthető, hogy elfoglaltak, emiatt kevés idejük jut a forgatásra. Ez bizony néha éveket jelent egy-egy évad között... Jelenleg a fandom három évadot számlál - azon belül tíz részt. Plusz, a tíz perces karácsonyi különkiadást. Most "türelmes" várakozásba vagyunk merülve, ami 2015 karácsonyáig fog tartani... 



(Ismerkedjetek meg a mobil-háttérképeimmel...)

Nos, ennyi lenne az én kis beszámolóm. Ajánlom nagy szeretettel az összes barátomnak, akik nem érzik át a néhai hisztirohamaimat. "ÚRISTEN MEGNÉZTEM AZ ÚJ RÉSZT, MEG ELOLVASTAM AZT A FANFICTION-T ÉS HALDOKLOM" - Öhm... igen. 
Várom a visszajelzéseiteket, kommentjeiteket - amikben leírjátok, hogy mi a Ti kedvenc sorozatotok -, illetve pipákat, feliratkozásokat. 
Két nap múlva találkozunk, kitartás! :)
Kukkantsátok meg a többi blogger írásait is!

Puszi és ölelés,
SR Blog.



     

6 megjegyzés:

  1. Sherlock *-* Igen, számomra is ez az egyik kedvencem. Imádom mindenegyes részét, és ha nyomozós sorozatot nézek (ezt vagy Mr.Monk-ot) - vigyorogva ülök a tévé előtt, mert én már megoldottam az ügyet. Magyarázat: Annyiszor végig néztem a részeket, hogy már fejből eltudnám mondani melyik részben mi van, bár még Mr.Monk-ot rongyosra néztem a Sherlock is utol fogja érni. (:
    Ezeken kívül persze vannak még más kedvenceim is... (Jóbarátok, Agymenők, Veronica Mars, ...) egytől egyig imádom őket, s ha valaki megmerné kérdezni tőlem azt, hogy 'Melyiktől szabadulnál inkább meg a sorozatól vagy a filmtől?' - Nem! Nem, és nem! Én nem tudnék dönteni, mert mindegyiknek meg van a maga szépsége, mindegyiknek más a jó benne.
    Ennyit akartam hozzá szólni. c:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes mértékben egyetértek. :D

      Törlés
  2. Látom sokak számára kedvenc lett ez a sorozat! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Nekem teljesen újat tudtál mondani, mert még nem láttam ezt a sorozatot, de azt hiszem bele kell néznem! ;)
    Nagyon köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igazán nincs mit, én imádom! :)

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)