szerda, május 20, 2015

VIGYÁZZ, KÉSZ, POSZTOLJ! | Egy blogposzt születése


Sziasztok! Végre van egy kis kihasználható időm és kedvem - ez nem jelenthet mást, csak azt, hogy visszatérek a VKP-ba! Már vártam ezt a pillanatot, mikor végre újra írhatok bejegyzést, mivel az előzőeknél mindig volt valami kifogásom: időhiány, ihlethiány, és egyéb ilyen csemegék... De a lényeg, hogy újra aktívan jelen vagyok, sőt, remélem, hogy a mai napon pár bloggertársamnak is tudok majd segíteni! Nézzük is, hogy készül egy Styleriginal bejegyzés...



Mielőtt bejegyzést írok, mindig felnézek magára a blogra is: ellenőrzöm, hogy érkeztek e kommentek (ha igen, akkor válaszolok rájuk), csekkolom a pipák, oldalmegjelenítések és esetleges új feliratkozók számát. Mivel cuki, édes, drága olvasóim vannak, ezek boldog pillanatok szoktak lenni. 
Igazából ez a lépés annyira nem a procedúra része, de én mindenképp fontosnak tartom.


Jó bejegyzéshez jó képek is kellenek - legalábbis elvárhatók. Én ezt az opciót vagy az írás előtt, illetve közben hajtom végre, a PhotoScape alkalmazással. Szerintem nagyon egyszerű használni, habár nem szerénykedik hasznos funkciókban. Mindenkinek ajánlani tudom, ha szeretnétek tutoriált - írjátok meg! ;)


A bejegyzés írásakor elsőként beillesztem a thumbnail képet (feliratos kép), majd megírom a rövid intro-t. Ez általában szól egy picit rólam, mit csináltam az elmúlt napokban, illetve hogy mi lesz a mai bejegyzésben. Nem szeretem, ha egy egész hosszú bejegyzés kanyarog a blogom főoldalán, ezért oldaltörést (ugrást) szúrok be. Ezt a felső menüben, az elszakított lapra kattintva lehet megtenni.


És jön a teljes bejegyzésírás... Ez hosszadalmas, gyakran nyolcszor elolvasom az egyetlen előző mondatom, mire kitalálom a következőt. Nincs külön taktikám, nem szoktam megtervezni, hogy mik azok a pontok, amiket le akarok írni. Csak jönnek a gondolatok maguktól. Egy poszthoz az ihletet gyakran hozza valamilyen zeneszám - imádok ilyenkor Fall Out Boy, vagy Panic! At The Disco albumokat hallgatni (a YouTube a barátom). 


Mikor elkészültem, jöhet az outro, ami egy laza kis elköszönés, köszönetnyilvánítás, meghintve ölelésekkel és jókívánságokkal. Az olvasóim számomra a legfontosabbak, szeretném, hogy érezzék, hogy szeretem őket. Ezt követi mindenféle formai követelmény rendben tartása - sorkizárt (vagy középre igazított) szövegek, kiemelések, címek, stbstb...


Ezután jön mindenféle kódolás (ami semmi magas szintű tudást nem igényel). Ha VKP-t írok, akkor beillesztem a HTML kód végére az InLinkz-kódot, amit nekem előre elküldenek.


Minden bejegyzés végére kerül egy social media icons szett, amit egy előre legyártott bejegyzésben tárolok és minden poszthoz kimásolok.


Minden bejegyzéshez írok címkéket. Ez segíteni a tájékozódást és a menüsor elengedhetetlen része. És ezzel kész is volnánk. Ellenőrzés után megosztás, majd egy utolsó csekkolás és tádám!

Korábban érdeklődtetek, hogy hogyan készült a menü és az ikonszett az oldalsávon - ezeket leírtam EBBEN a bejegyzésben!

Remélem, hogy tudtam segíteni és hasznotokra váltam ma is. Imádlak Titeket és kitartást kívánok a hét további részéhez is! ♥

Ölel Titeket,
Gabi.


     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)