kedd, július 29, 2014

PERSONAL | Ép testben, ép lélek!


Sziasztok Drágáim! Huhh, bejelenteni való: Egy hétre elutazom nyaralni, és előreláthatóan nem fogom tudni megoldani a posztolást... Szóval csajszik, ez az utolsó posztom a héten, a következő jövőhét csütörtökön jön! Addig is jó pihenést nektek, és nézegessetek vissza, olvasgassátok a blog előző posztjait! Plusz: A szavazás eredményhirdetése is csütörtökre várható, addig voksoljatok! A nyaralás után, pedig jövök beszámolókkal, szettekkel, amiket ott viseltem, és persze rengeteg élménnyel - addig is, kitartás!
A mai posztban, megint pár hasznos tippel árasztalak el benneteket. Itt a nyár - úristen mindjárt az utolsó hónap -, és mindenki, aki eddig nem tett érte, szeretne gyorsan, és könnyen, megerőltetés nélkül fitté válni. Igaz, ez ennyire nem egyszerű, de összeszedtem pár ügyes praktikát, amivel kicsit egészségesebbé tehetitek magatokat, étkezés, mozgás, és minden egyéb terén!
Nos, nézzük is meg!


Ne koplalj! Attól, hogy kitalálod, hogy most nem fogsz reggelit/ebédet/vacsorát enni, vagy megszabod magadnak a kalóriák számát, még nem fogsz semmi pozitívat elérni. Mindenből enni kell - de mértékkel! Vannak azonban bizonyos ételek, amiket a fogyni vágyóknak ajánlatos elkerülni - pl. ilyen a fehér liszt. A legegészségesebb, ha naponta minimum háromszor (reggeli, ebéd, vacsora) eszel, de még jobb, ha ötször (+tízórai, uzsonna), és minden alkalommal kicsi adagokat. Nem vagyok étrendszakértő, ezért nem is akarok tippeket osztogatni, hogy mikor mit egyetek. Próbáljátok a gyorsételeket, a fehér kenyeret, a krumplit, és a fehér cukrot mellőzni. 
A másik véglet - a fehérjéket tartalmazó ételek /tej, tojás, fehér húsok/, a teljes kiőrlésű liszttel készült kenyerek, a hal, a zöldségek és a gyümölcsök számítanak egészséges ételnek.
Mivel nem vagyok dietetikus, ezért inkább azt ajánlom, hogy keressetek egészséges étrendeket a neten, segítségetekre van a Google, vagy ha módotokban áll keressetek fel egy dietetikust.


A legüdítőbb ital? Víz. Bár egy idő után az ember ezt is megunja, és fel szeretné valamivel dobni az üdítőjét. Ha te sem szeretnél már folyamatosan csak sima szénsavmentes vízen élni, tehetsz bele citromkarikákat /sőt egy kicsit bele is facsarhatod a citrom levét/, vagy mentalevelet, lime-ot, /ha az eddig felsoroltakat egyszerre pakolod az üvegedbe, egy cukor és alkohol mentes mojito-t kapsz :)/, illetve bármilyen gyümölcsöt, ami csak neked szimpatikus. A szénsavas és a félmentes víz is víz, de: a bubik puffasztó hatással lehetnek rád, gázképződést  idéznek elő, és annyira nem is üdítőek, mint egy sima hideg mentes víz. Ha szeretnéd készíthetsz jégkockákat is, hogy a nyári melegben hatékonyabban hűtsd le magad! 
A víz mellett, ami nekem még nagy kedvenc: zöld tea. Általában edzés előtt szoktam inni egy pohárral. Mézzel, és citrommal eszméletlenül finom, ha tél lesz, mindenképp naponta többször fogok belőle inni. (Plusz: ha ki szeretnéd próbálni a teát, mindenképp ellenőrizd a csomagoláson, hogy 100%-os natúr zöld tea legyen, mert manapság mindenfélével ízesítik. És ha nem szereted a mézet, ne édesítőszert használj, inkább nyírfacukrot.)
Ha sem a víz, sem a tea nem fogott meg, készíts magadnak egy smoothie-t! Vedd elő a kedvenc gyümölcseid, meg egy turmixgépet - és kísérletezz. A gyümölcsöket hámozd meg, szedd ki a magokat, majd darabold fel, és mehet is a gépbe - az eredmény: egy csodafinom és egészséges, 100%-os gyümölcslé. Sokfelől hallottam, hogy azért isznak bolti gyümölcsleveket, mert hogy az gyümölcs és egészséges - de ez nem igaz! Hiába gyümölcslé, általában csak kevesebb, mint a negyede van gyümölcsből, a többi édesítőszer, ízfokozó, színezék, és minden olyan kacat, amire a szervezetednek abszolút semmi szüksége nincs.
(Később az italokról is tervezek egy posztot, addig pedig próbáljátok ki a fentieket!)


Az egészséges, "tiszta" étkezés mellett, a mozgás, a sport szerepe is meg kell nőjön az életedben, ha fitt akarsz lenni. Abban az esetben, ha nem jársz táncolni, úszni, focizni, kézilabdázni, kosarazni, röplabdázni, jógázni, vagy bármi egyéb sport-órára egyesülethez, /az iskolai tornaóra nem számít bele/, akkor otthon kell edzened. Az első szempont legyen a stabilitásod, azaz az egyensúlyod megtalálása, illetve az erősödés-izmosodás, és NE azzal indíts, hogy le akarsz dobni 10 kilót. Sokkal nagyobb motivációt fog adni, ha látod az izomtömeged növekedését, és elkezded érezni, hogy már nem dülöngélsz össze-vissza a gyakorlatok alatt. A fogyás csak másodlagos/harmadlagos szempont legyen, az idő úgy is hozza magával! Rengeteg 12-14 éves lány lelki-beteg azért, mert hiába mozog, nem fogy. Csajok! Én is abban a korban voltam a legpufibb! 40-42-es nadrágokat, és L-es pulcsikat hordtam. Egy nyár alatt elkezdtem fogyni - nem sok mozgással -, hogy rengeteg vizet megittam, illetve nem ettem gyorskajákat. Tavaly nyáron ismét fogytam, és meg is nőttem - egy kis mozgással, idén nyáron pedig rendszeres edzek és ismét meg van az eredménye. Ha egy hét után nem jön a változás - ne csüggedjetek, és soha ne adjátok fel! Folytatni kell! Statisztikák szerint, négy hétbe telik hogy Te magad lásd az eredményt, nyolc hét után veszik észre a közeli ismerőseid, és tizenkét hét után, már mindenki számára láthatóvá fog válni, hogy Te, bizony, sportolsz. Mi kell ehhez? Egy napi egy órás edzés. Srácok! Egy óra a napod négy százaléka! Használd ki, ne sajnáld arra ezt a kicsi időt, hogy mozogj! 
Bármit is állsz neki mozogni, mindenképp gondolj a nyújtásra! Ha otthon kezded el, itt egy videó, ami nagyon hatékony, és még hajlékony is lehetsz tőle! Egyébként a lány, akinek a csatornáján van a videó, pilates-ezik, ami egy őrült-hatékony, de ugyanannyira kemény mozgásforma is. Nézzetek körül nála, a nyújtós videói fantasztikusak, bár, én a pop-pilates gyakorlatokat nem bírtam végigcsinálni. 
A legtöbb lánynak hastájékon, pontosabban az alsó-has részen van pici ledolgozni való. Nekem erre ez a kedvenc videóm, ha végigcsinálod, nagyon fogod érezni a hatást, de egy kimondottan kellemes érzést nyújt. De ha csak öt percetek van, mert siettek valahová, ezt a videót ajánlom! 
A leghatékonyabb viszont, a teljes testre edzés, amihez több tippem is van. Legjobb a kardió - videó itt -, ami annyira megizzaszt, amennyire csak lehet, de utána nagyon büszke leszel magadra, hogy végigcsináltad. 
Éss.... gondolom már minden lány csodálta életében a Victoria's Secret fehérnemű-modellek fantasztikus alakját (ha még nem, itt megnézhetitek). Nos, ezzel a videóval, érhettek el hasonlót - persze ez kemény munka, és kitartás eredménye. Egyébként az előbb linkelt videós lány/ok/ csatornáján is nézzetek szét, minden testrészre találtok külön gyakorlatokat, illetve kezdő jóga és pilates edzéseket. (Plusz: én a szőke nőt, Rebecca Louise-t kedvelem, nekem nagyon szimpatikus, és motiváló is egyben.)
Ha pedig nem akartok otthon tornázni, menjetek futni! Egy kis kocogás szintén nagyon jó kardió edzés. Először határozzatok meg egy időt - legyen mondjuk elsőnek fél óra -, ezt indítsátok egyforma futás és séta váltakoztató időkkel: mondjuk 5 perc futás, 5 perc séta, majd újra és újra, amíg ki nem töltitek a fél órát. Később csökkentsétek a séták idejét, ezt egészen addig, amíg végig nem tudjátok futni a teljes időt. 

PLUSZ: Csajszikák, most vettem meg az augusztusi Elle Magazint, és egy fantasztikus cikket találtam benne, amit, ha érdekelt Titeket ez a poszt, FELTÉTLENÜL el kell olvasnotok! Itt is van a link, és vegyetek Elle-t, én nagyon kedvelem, még insta-képem is van vele! :)
Nos, azt hiszem én ma ennyi tippel tudok szolgálni az egészséges-életmóddal kapcsolatban. Nekem ezek beváltak, és tényleg, szívből ajánlom, hogy nektek is sikerüljön! Kitartás!

Nos, ennyi lettem volna mára, Cukik! Remélem szolgálhattam pár hasznos tippel, és megpróbáltok megfogadni párat. Mindenesetre nagyon szurkolok nektek, kitartás, és soha, de soha ne merészeljétek feladni! 
Ha lemaradtatok volna az előző, kicsit motiválóbb tartalmú posztról, ezen a linken csekkolhatjátok! 
Több, hasonló témájú posztot, pedig itt olvashattok!
Illetve, ne felejtsetek visszanézni - jövő héten, a nyaralásom miatt - csütörtök este fenn lesz a poszt! ;) Kibírjuk!
Ehhez a bejegyzéshez pedig szokásomhoz híven várom a véleményeiteket, pipákkal, illetve kommentekkel, a chat-ben, vagy e-mail-ben! Ha szoktátok bújni a közösségi oldalakat, ajánlom a Facebook csoportunkat, a Tumblr oldalt, és még Bloglovin'-on is aktívkodunk! 
Remélem hamarosan viszont látjuk egymást!

Puszi és nagy ölelés,
SR Blog.

2 megjegyzés:

  1. Most találtam a blogod, egyből be is követtem, nagyon tetszik *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik :)

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)